Vrijdag

Sandra heeft een saaie maar lieve vent, twee grote kinderen die het huis uit zijn en verder niets om zich zorgen over te maken. Toch zoekt ze het avontuur. Om de twee weken, op vrijdagnamiddag ontmoet ze haar geheime minnaar op hotel. Een spannende relatie, die haar man blijkbaar oogluikend toestaat.

Maar als de minnaar in datzelfde hotel vermoord wordt teruggevonden, met een naakte vrouw in zijn handen –niet Sandra dus – begint voor Sandra een onzeker bestaan. Wie is die vrouw, hoe kan dit en waarom wist ze dit niet? De dag dat de politie op haar deur klopt moet ze haar reactie klaar hebben.
Het uitgangspunt is spannend, haast Hitchcockiaans. De uitwerking is echter op z’n Noord-Hollands, wat nog niet wil zeggen dat dit slecht is.
In plaats van de plot de feiten te laten leiden zijn het de gevoelens van Sandra die de zaak overnemen. Loes den Hollander is immers meer geïnteresseerd in de chemie van haar personages dan in de constructie van de misdaad.